We willen als gemeente het nieuwe seizoen starten met drie dagen bidden en vasten op 24, 25 en 26 september, 19.45 – 20.45 (noteer deze drie dagen vast in je agenda)!

Vasten is níet een wedstrijdje niet-eten. Het gaat erom dat we met elkaar God beter gaan leren kennen. We willen de nieuwe plannen van komend seizoen voor Gods troon brengen en Zijn zegen hier over vragen. Zonder Gods kracht zijn het alleen, leuke plannen, maar met Gods kracht wordt het onmogelijke mogelijk! Zorg dus dat je erbij bent!

In de Bijbel zien we regelmatig dat het belangrijk is om tijd voor God apart te zetten. Hieronder willen we twee situaties met je delen.

Jezus
Na Zijn doop vertrekt Jezus naar de woestijn. Daar wordt Hij tijdens het vasten op de proef gesteld door de duivel. Jezus geeft, ondanks honger, uitputting en eenzaamheid niet toe aan de verleiding en wint deze strijd van de duivel!

Vervuld van de Heilige Geest trok Jezus weg van de Jordaan, en geleid door de Geest zwierf Hij veertig dagen rond in de woestijn, waar hij door de duivel op de proef werd gesteld. Al die tijd at hij niets, en toen de veertig dagen verstreken waren, had hij grote honger. – Lukas 4:1-2

In vers 14 lees je dat Jezus na 40 dagen bidden en vasten vol van de kracht van de Heilige Geest de woestijn uit kwam! In het hele gebied werd er over Jezus gepraat. Hij gaf les op vele plekken en alle mensen prezen Hem!

Josafath
Toen het volk Israël met een onverwachte oorlog te maken kreeg, riep koning Josafat het volk op om voor onbepaalde tijd te vasten en te bidden. Het gevolg? Een bizarre overwinning, waarbij het leger van Israël nog geen eens hoefde te vechten.

Josafat schrok hevig en hij besloot de HEER om raad te vragen. Hij kondigde in heel Juda een vastendag af,  en uit werkelijk alle steden van Juda kwam men bijeen om de HEER om raad te vragen. – 2 Kronieken 20: 3-4 –

Ga bij jezelf eens na hoe jij kunt vasten gedurende deze drie dagen: een maaltijd overslaan, geen/korter televisie kijken, aanpassen van het gebruik van je mobiel. Wat ligt er binnen jouw mogelijkheden om een steentje bij te dragen.